Varen ser capaços d'autogestionar la societat i l'economia d'aquella manera que per a molts "és impossible", o que realment els interessos de hui utilitzen tots els mitjos possibles per a fer creure què és impossible.
Tot açò a desaparegut, alguns diuen que ja no tornarà, altres maten els temps en política i inclús s'afilien a partits com el PC o el PSOE per anar de guays, però eixos són els que mai han deixat florar al poble i l'historia ho confirma. Sols cal cercar un poc i vorer que tant a aquella guerra civil com a la transició han fet el possible per acabar tal i com estem avui. Tots ells que ara condenen les polítiques de les dretes, les retallades, les malversacions i un llarg etcètera són causa-part de la situació actual, contribuint a l'amnèsia del passat i fent de la història un oblit per a tornar a tropessar una i altra vegada en la mateixa pedra. I altres creuen que els canvi està al girar la cantonada, que ells sols poden invertir el món, sense la necessitat de la resta, carents en absolut de l'organització amplia, de la xarxa i dels llaços de quants més millor per poder fer alguna cosa transcendent, si no... com dimonis farien aquelles dones i aquells hòmens tot això?
Sense equitat no hi ha justícia, sense autogestió no hi ha llibertat i sense l'assemblea mai hi haurà democràcia que valga.